Образотворче мистецтво

13.11.20. Образотворче мистецтво 5 клас
Тема: Прийоми композиції. Ритм, симетрія, статика, динаміка.
Домашнє завдання. Намалювати осінній ліс. Закомпонувати малюнок деталями композиції.

11.11.2020. Образотворче мистецтво 7 клас
Тема: Світові шедеври архітектури. Підсумковий урок.
Домашнє завдання: Намалювати  свій будинок, чи ескіз свого майбутнього будинку.

9.11.2020. Образотворче мистецтво 6 клас
Тема: Фантастичний пейзаж.,
Домашнє завдання: Намалювати цікавий, фантастичний пейзаж.


6.11.20.Образотворче мистецтво 5 клас
Тема. Лінія та силует в рисунку.
Домашнє завдання:Намалювати силует людини, тварини....

4.11.2020.Образотворче мистецтво 7 клас
Тема: Особливості ландшафтної архітектури.
Переклад з англійської-Ландшафтний дизайн - це незалежна професія та традиція дизайну та мистецтва, яку практикують ландшафтні дизайнери, поєднуючи природу та культуру. У сучасній практиці ландшафтний дизайн з'єднує простір між ландшафтною архітектурою та дизайном саду.
Домашня робота : Намалювати ландшафтну архітектуру.


2.11.2020. Образотворче мистецтво 6 клас
Тема: Міста і села в пейзажі.
Домашнє завдання: Намалювати вулицю міста чи села.

09.10.2020. Образотворче мистецтво 5клас 
Тема: Графіка. Види графіки. Графічні техніки.
Домашнє завдання :Налювати графічний малюнок на вільну тему.

07.10.2020. Образотворче мистецтво 7 клас 
Тема: Архітектурні памятки України.
Домашнє завдання: Намалювати Архітектуру яка є памяткою України.

05.10.2020.Образотворче мистецтво 6клас 
Тема: Гірський краєвид
Домашнє завдання: Намалювати гори України.

02.10.2020. Образотворче мистецтво 5 клас 
Тема: Ботанічні замальовки
Домашнє завдання: Намалювати якусь тварину.












30.09.2020. Образотворче мистецтво 7 клас 
Тема: Вулиці які творять образ міста.
Домашнє завдання: Намалювати вулицю де ти живеш.

28/09/2020.  Образотворче мистецтво 6 клас 
Тема: Широкі простри.
Домашнє завдання : Намалювати простори міста в якому живеш.



Дата:13.03.2020. Образотворче мистецтво7 клас . Тема уроку: Сучасний дизайн та імідж людини.
Поняття "Стиль", " імідж", "зовнішність та внутрішній стан людини", "індивідуальний стиль"- це  правила гармонії. Кожна людина  розвиває свій  смак,  вона повинна мати  вміння створити власний образ, навчитися говорити мовою одягу ,мати  почуття краси. В кожної людини свій стиль  не лише одягу , а й особистих речей.
Тож побувайте в ролі дизайнерів. Створіть власний ескіз шкільного рюкзака.


Домашнє завдання: Розробити власний дизайн шкільного рюкзака.


Дата:16.03.2020. Образотворче мистецтво
6 клас . Тема уроку: Квітковий натюрморт.
Намалювати зображення квітів у вазі. Техніка виконання будь яка. Матеріли : гуаш, акварель.
Натюрморт – це жанр образотворчого мистецтва, у якому художники зображають будь-які предмети побуту, фрукти, забиту дичину, квіти .Квітковий натюрморт — найулюбленіший жанр багатьох живописців. Розмаїття форм і кольорів квітів дає змогу передати багатство світу природи, її неперевершену красу.Зазвичай композиція квіткових натюрмортів досить проста: ваза з квітами, яка іноді доповнюється фруктами або романтичними деталями.
На квіткових натюрмортах можна побачити також предмети побуту: посуд, книжки, свічники тощо. Проте саме квіти є головними «дійовими особами» в картині є квіти.

Домашнє завдання: Намалювати малюнок  "Квіти у вазі"


Дата:18.03.2020. Образотворче мистецтво
5 клас. Тема уроку: Види декоративно прикладного мистецтва.

Види декоративно-прикладного мистецтва

Мистецтво виникло ще в доісторичні часи, коли людині щоденно доводилось боротися за своє існування. Саме мистецтво допомогло нашим далеким пращурам осмислити дійсність, зрозуміти своє місце у такому суворому і складному світі. Первісне мистецтво відображало релігійні уявлення давніх людей і мало виразний обереговий характер, коли зображення, спів, пантоміма мали містичне значення і повинні були забезпечити вдале полювання, вберегти життя. Тож творячи і сприймаючи художні образи, люди розвивалися емоційно, естетично та розумово, а отже, ставали сильнішими. Вже тоді людина захоплювалася красою і прагнула прикрасити своє помешкання. Художнє прикрашання предметів побуту і стає основою декоративно-прикладного мистецтва.Декоративно-прикладне (ужиткове) мистецтво — це мистецтво, головною метою якого є створення та оздоблення художніх виробів, що мають практичне призначення у побуті. Основою будь-якого виду мистецтва є народна творчість. Найвиразніше риси народного мистецтва відображено в декоративно прикладному, адже воно завжди поруч з людиною в її побуті та є найдоступнішим. Саме тому найяскравіші враження про особливості характеру кожного народу дає нам його ужиткове мистецтво. У ньому сконцентровані прадавні традиції, вірування, естетичні та моральні ідеали, а отже — душа народна. Народне мистецтво — художня колективна творча діяльність народу, що відображає його життя, світогляд і морально-естетичні ідеали. Ужиткове декоративно-прикладне мистецтво тісно пов’язане з ремеслами, що формували матеріальну культуру кожного народу.
 Домашнє завдання: Виготовити з пластиліну "Українське намисто".  




Дата:20.03.2020. Образотворче мистецтво
7 клас . Тема уроку: Монограма-літери, що говорять самі за себе.
Монограма — максимально стисла позначка перших літер імені та прізвища особи, іноді одного імені.

Що таке монограма?

Монограма (що з грецького можна перекласти, як «одна буква») - це графічний знак, який представляє одну або кілька (рідко більше трьох) букв, з'єднаних, переплетених або таких, що стоять поруч одна з одною.У переважній більшості літери для складання монограм представляють собою початкові літери імені та прізвища - тобто ініціали власника. Рідше це можуть бути скорочені назви міст або назви компаній.
Домашнє завдання: Зобразити монограмою своє ім`я та прізвище.



Дата: 23.03.2020. Образотворче мистецтво

6 клас . Тема уроку: Історичний жанр.
Історичний жанр у образотворчому мистецтві. Історичні сюжети й образи розкриваються у творах графіки, живопису, скульптури. Історичний жанр тісно пов'язаний із міфологічним, релігійним і батальним жанрами.ІСТОРИ́ЧНИЙ ЖАНР – твори мистецтва, присвячені зображенню конкретних історичних явищ суспільного життя, а також діяльності історичних осіб. До історичного жанру зараховують роботи, в яких митці реконструюють події минулого, прагнучи максимально точно відтворити пластичні деталі епохи – архітектуру, одяг, взуття, зброю, клейноди, ландшафти тощо. Твори історичного жанру можуть бути представлені в різних видах і техніках образотворчого. мистецтва .

Домашнє завдання: Намалювати історичну архітектуру. (замок, церква, собор...)


Дата: 25.03.2020. Образотворче мистецтво

5 клас . Тема уроку: Орнаментальна композиція.
Орнамент — це  візе­рунок, побудований на ритмічному чергуванні й по­єднанні геометричних елементів або стилізованих тваринних чи рослинних мотивів. Він застосову­ється в розмальовуванні стін будинків, прикрашан­ні ваз, глечиків, посуду, рушників, килимів, меблів, в оформленні одягу.)
Види орнаментів поділяють за змістом і формою.
Основними групами орнаментальних сюжетів є геометричний, рослинний, зооморфний, антро­поморфний.

Орнаменти за формою бувають  стрічкови­ми, композиційно-закритими, сітчастими).Намалювати малюнок: "Орнамент на тарілці"


Результат пошуку зображень за запитом орнамент на посуде картинки



Домашнє завдання:  Намалювати малюнок на тему: "Орнамент на тарілці"



Дата: 27.03.2020. Образотворче мистецтво

7 клас . Тема уроку: Стиль - забаганка дизайнера чи поклик душі.
Мода (фр. mode, від лат. modus — міра, образ, спосіб, правило, розпорядження) — нетривале панування певного смаку в певній сфері життя чи культури.Дизайн одягу - моделювання та конструювання одягу. Продумуючи форму і крій, колірне рішення, підбираючи матеріали для сучасного одягу, дизайнер створює неповторний образ, що запам'ятовується.Сучасні модельєри − люди, які творять моду, намагаються працювати так, щоб одяг, придуманий ними, завжди мав власне, неповторне обличчя і відрізнявся виразною стильністю.Слово «стиль» (з грец. stylus - паличка) - сукупність найтиповіших ознак, засобів виразності, творчих прийомів, які склалися в процесі творчої діяльності митця або у певного народу в певний історичний період. У стилі завжди відбуваються короткочасні зміни, які називають модою.
Домашнє завдання:  Дізнайтеся, як ще дизайнери використовують національні мотиви у одязі? Намалюйте свій ескіз сучасного українського одягу.

Дата: 30.03.2020. Образотворче мистецтво
6 клас . Тема уроку: Міфілогічний жанр.

Міфи, легенди та перекази є важливим джерелом художньої творчості народів на ранніх етапах їхньої історії. Це сказання про давні вірування людей щодо походження Землі, явищ природи, богів, героїв, Всесвіту. У художніх творах міфологічного жанру зображуються не реальні, а уявні події та герої, які наділяються надзвичайними здібностями. Міфологічний жанр – зображення подій і героїв міфів і легенд різних народів світу в образотворчому мистецтві.Міфологічний жанр почав виокремлюватися з-поміж інших жанрів образотворчого мистецтва тоді, коли міфи перетворилися з вірувань на літературні твори, образи яких змальовували художники. Античні міфи відображають життя і пригоди богів, подвиги героїв.
Малюємо міфілогічну тварину, птаха. Пам`ятаємо, що вона повинна бути не звичайною, вигаданою.

Домашнє завдання : Намалювати тварину, птаха на міфілогічну тему.



Дата: 01.04.2020. та 15.04.2020. Образотворче мистецтво
5 клас . Тема уроку: Українські писанки.


Тема уроку "Українські писанки" розрахована на два уроки.  На першому уроці ви послухаєте теорію виникнення писанки, легенди про писанки, а також намалюємо ескіз вашої майбутньої писанки. А  на наступному уроці ви вже розфарбуєте свою писанку та нанесете орнамент . 

 Людина здавна наносила на шкаралупу яєць чарівні магічні знаки, ще тоді, коли і писати не вміла, і були ті знаки малюнками – символами, в яких відображалися і подяка, і прохання – так почалися створюватися перші писанки, ще до народження Христа. Наші пращури вірили, що писанки приносять добро, достаток, щастя, здоров’я та захищають людину від усього злого.
Розпис писанок – найпоширеніший вид декоративно – прикладного мистецтва. Різні народи світу шанували яйце і мали свої традиції його возвеличення. Українці найбільш виразно зуміли донести до нас свої уявлення про життя за допомогою писанки. В Україні на Івано –  Франківщині в місті Коломиї стоїть музей писанки. За сприяння української діаспори в Канаді було споруджено пам’ятник писанці, його висота – 10м. У дохристиянські часи писанку розписували до свята весни, яке мало назву Великдень і святкувалося в Березні на рівнодення, а за християнства – до свята Воскресіння Ісуса Христа. В давнину вважалося, що писанка – це не просто яйце, а й оберіг від злих сил, запорука щастя і добробуту. Правильно написана писанка вважалася могутнім універсальним талісманом, що оберігав людину. Написання писанок супроводжувалося певними обрядами. Впроваджувати довільні, нетрадиційні елементи не дозволялося так само, як не можна було змінювати слів молитви, тому що тоді писанка втрачає силу амулета.
Слово «писанка» походить від «писати», «писання». Для її виготовлення слід мати віск, писачок, фарбу. Наші предки готували фарбу із кори яблуні-дички, дуба, вільхи, з лушпиння цибулі, соняшника, зі звіробою, молодого барвінку, каштанового листя та інших природних складників. Колір також мав значення. Червоний – колір життя, крові, дня, радості, любові. 

  • Рослинний;
  • Тваринний;
  • Геометричний;
  • Побутовий.
Домашнє завдання: Знайти цікаві легенди про писанки, розповіді, казки, вірші.... Намалювати писанку в альбомі ,  розфарбувати та намалювати на ній відповідний  орнамент.

Жовтий – символ місяця, зірок. Це колір хлібного лану, життя, тепла. 
Зелений – колір весни, пробудження природи, надії, радості буття.
 Синій – символ неба, простору, вітру, здоров’я.Учень  2. Білий – чистота і невинність.
Бронзовий, коричневий – багата земля, її врожай, щедрість до людини.
 Чорний – означав дух померлих, пам’ять про них, про своє коріння, негода, буря.
Орнамент у писанках залежно від того, що на них зображено, є:
Ці орнаменти – не просто малюнки, а таємничі знаки-символи, якими наші предки спілкувалися з природою, всесвітом.
Безконечник чи кривулька – символ води та нескінченності на Землі.
Сонце – символ світла, тепла, життя.
Спіраль символізує змія, порядок і плин часу.
Блискавка є символом небесного вогню.
Грабельки символізують дощ.
Олень символізує довге життя та заможність.
Кінь – це сила і витривалість.
Сосонка є знаком земної рослинності.
Дерево життя символізує розвиток роду – батько, мати, дитина.
Богиня Берегиня – це володарка неба і всієї природи.
Домашнє завдання: Знайти розповіді, повір`я, легенди, вірші, казки про писанки. Намалювати писанку у кольорі з красивим орнаментом.



Дата:03.04.2020. Образотворче мистецтво 
7 клас . Тема уроку: Зачіска - краса і стиль, що створює дизайнер. 

Дизайн зачіски - це мистецтво створення привабливого вигляду людини. Зачіски робить перукар. Сьогодні на уроці ви станете перукарями, та придумаєте свій стиль зачіски.




Домашнє завдання. Намалювати  ескізи зачісок.



Дата: 13.04..2020. Образотворче мистецтво
6 клас . Тема уроку: Міфи рідного краю.

Українська міфологія своїм корінням сягає сивої давнини, далеких дохристиянських часів. Прадавні племена, які проживали на території України, творили перекази про обожнений світ природи.

Слов'янські міфи пов'язані також із землеробською працею наших предків, які жили в повній гармонії з довкіллям. Вони одухотворяли природу, вірили в її чарівну силу, створювали міфологічні образи в різних видах мистецтва.


У міфах і легендах давні слов'яни оспівували сили і явища природи: сонце, місяць, зірки, грім і блискавку, мороз, вітер, вогонь. Люди створили образи різних духів — лісовиків, водяників, русалок, мавок, польовий в, перелесників, домовиків.


Домашнє завдання: Намалювати лісовиків, водяників, русалок, мавок, домовиків. Якусь міфілогічну істоту.




Дата: 17.04..2020. Образотворче мистецтво
7 клас . Створюємо власний імідж.

Розповідь учителя. - Імідж відіграє велике значення в ділових і особистісних взаєминах, дає можливість бути зрозумілим для інших, відображає здібності та моральні якості індивіда. Більшість дослідників зазначає, що нині імідж є складовою частиною культури ділового спілкування. У ньому зацікавлені представники будь-якої публічної професії. Формувати позитивний імідж —- означає освоїти вміння та набути високої майстерності у творчій побудові свого життя, яка ґрунтується на глибоких знаннях, розвиненій самосвідомості, оволодінні технологією програмування та конструювання поведінки, самоподачі. Індивідуально-психологічні особливості підлітка впливають на вибір стратегій і тактик візуальної самоподачі.
- За останні роки в світі з'явилася величезна кількість нових професій. Одне з таких нововведень - професія стиліста . У нашій країні вона з'явилася недавно, проте вже активно завойовує популярність. Спочатку зі стилістами були близько знайомі в основному мешканки «світу зірок», завзяті модниці і дружини дуже заможних ділків. Зараз же про цих чарівних фахівців знають майже все. Чому чарівних? Тому що стиліст практично творить чарівництво. У його силах перетворити попелюшку в прекрасну принцесу, прямо як у казці - всього лише змінивши їй сукню, зачіску і туфельки. А завдяки збільшеній популярності цієї професії така «магія» зараз доступна практично для будь-якої дівчини. Насамперед стиліст створює ваш образ для конкретної ситуації. Це може бути випускний у школі або ВУЗі, звану вечерю або особлива офіційна церемонія. Особливо популярні послуги стиліста перед весіллям, коли наречена бажає виглядати на святі особливо, відмінно від того яка вона в повсякденному житті. Це основна відмінність стиліста від іміджмейкера, останній переробляє ваш повсякденний стиль. Але ось ми приходимо в салон краси і бачимо відразу декількох стилістів: перукаря, візажиста, іміджмейкера. Хто ж нам потрібен, чим вони відрізняються?

Домашнє завдання. Придумати свій стиль . Зобразити себе на випускному балу.


Дата 22.04.2020. Образотворче мистецтво 
5 клас . Тема уроку: Символіка українського орнаменту.
Орнамент не містить жодної зайвої лінії, кожна рисочка має тут певне значення. Це складна мова, послідовна мелодія, що має свою основну причину і призначення не лише для очей, а й для розуму й почуттів .
Сьогодні мова піде про цікаве явище мистецтва — символіку українського орнаменту. Що ж таке символ і символіка? Спробуємо з’ясувати.
Символ (з грецьк. — знак, прикмета, ознака) — умовне позначення будь-якого предмета, поняття або явища, що використовується для збереження і передавання інформації. (Запис до словничків.)
Художній символ у декоративно-прикладному мистецтві використовується для збереження і передавання певної інформації, естетичних цінностей. Будь-який символ є образом, у якому завжди присутній певний зміст.
Символіка — сукупність символів, які використовує та чи інша група осіб, організація, громадське чи політичне об’єднання, держава та ін. (Запис до словничків.) Наприклад, державна символіка, олімпійська символіка, математична символіка, символіка звуків мовлення та ін. Символіка — це умовне вираження ідей, понять, почуттів.
Будь-яке зображення в українських орнаментах має своє символічне значення. Давайте з цим і познайомимося,
Ви вже знаєте про види декоративно-прикладного (декоративно-ужиткового) мистецтва України.
Недарма кажуть: .«Без верби й калини — нема України». Верба та калина — найулюбленіші рослини українського народу.
З давніх-давен українці шанували вербу. Часто в українському краєвиді можна побачити її схиленою над самою річкою. Казали: «Де верба — там і вода». І зараз гілочки верби, освячені в останню неділю перед Великоднем — Вербну, вважаються магічними. Існував звичай, коли матері по черзі «били» освяченими гілочками своїх дітей, примовляючи: «Не я б’ю — верба б’є: // Будь великий, як верба, // А здоровий, як вода, // А багатий, як земля!» З верби здавна виготовляли національні музичні інструменти: кобзи, бандури, сопілки, а також меблі, ложки, човни. Тому й в орнаментах люди зображали вербові гілочки та цілі дерева (Дерево Життя).
Без калини також не можна уявити життя традиційної української родини. У сиву давнину калину пов’язували з народженням Усесвіту, з вогненною трійцею (Сонце, Місяць, зорі). Тому й свою назву вона бере від давньої назви Сонця — Коло. Оскільки ягоди калини червоного кольору, то стала вона символом крові й невмирущого роду. Через це дівочі сорочки, весільні рушники рясно прикрашені її пишними гронами. Кажуть, що в калині материна любов і мудрість: кущ — це сама мати; цвіт, ягідки — діти.
Домашнє завдання: намалювати символ України "Калину", "Вербу".....

Дата 24.04.2020. Образотворче мистецтво 
7 клас . Тема уроку: Ландшафтний дизайняк засіб організації  середовища.


Віра в те, що десь на Землі існує куточок, де не має ні прикростей, де квітуча природа прихильна до людини, де між всіма істотами панує мир і злагода, передавалася з покоління в покоління з найдавніших часів, в Біблії, в Корані, в інших священних писаннях розповідається про перших людей - Адама і Єву. Вони жили в раю, в чудовому саду і не знали ні горя, ні хвороб, ні старості. Люди у марних пошуках раю на землі, стали
відтворювати його самотужки. І яких успіхів вони досягли в цьому, ми сьогодні дізнаємося на уроці.
 Сьогодні ми спробуємо поєднати такі види образотворчого мистецтва, як
архітектура, скульптура, живопис; поринемо у світ краси і неповторності світового садово-паркового мистецтва – побачимо, як організовували природне і культурне середовище для правителів держав; навчимося створювати діаграмний макет «Сад моєї мрії».
Мистецтво гармонійно поєднувати рукотворних куточків природи і краєвидів з формами архітектурних споруд, скульптурами – це ландшафтний дизайн.
 Садово-паркове мистецтво - створення садів, парків та інших територій, що озеленюються.
 Давайте визначимо, які мистецтва об’єднує ландшафтний дизайн.
Сюди відносяться: дизайн – планування і розбиття садів і парків, підбір рослин для різного клімату і ґрунту, розміщення й угруповання рослин у поєднанні з архітектурою(альтанки, місточки), дорогами, водоймами, скульптурою.
Домашнє завдання:  Намалювати " Сад своєї мрії". Обов`язкова писутність на малюнку фонтану власного дизайну.



Дата:27.04..2020. Образотворче мистецтво
6 клас . Тема уроку: Релігійний жанр у культових спорудах.

 Твори релігійного жанру різних видів мистецтва органічно поєднуються в сакральній архітектурі: церквах, соборах, монастирях. Тут розміщуються ікони, твори монументального живопису: фрески, вітражі, мозаїки.
  У добу Середньовіччя набули поширення біблійні сюжети. Вони надзвичайно різноманітні: від зародження до кінця світу. До них належать зображення, пов’язані з релігійними святами (Різдво, Великдень, Покрова), сюжетами з життя Христа і Богородиці, виконані в живописі, скульптурі, графіці.
Релінійний жанр – зображення релігійних сюжетів в образотворчому мистецтві.
  Роздивіться біблійні сюжети на тему створення світу в графіці, скульптурі, монументальному живописі. Визначте різновиди цих видів образотворчого мистецтва на ілюстраціях 
     Популярні теми картин біблійного жанру – Райський сад, Ковчег Ноя, Вавилонська вежа.
Мозаїки собору Софії Київської
   На території України мистецтво фрески і мозаїки зародилося в Х ст. й було пов’язане з прийняттям християнства. Але стрімкого поширення мозаїка не отримала через нестачу матеріалу. Пізніше було налагоджено виробництво скляної смальти в Києві, що сприяло розвитку цього виду декоративно-монументального живопису. Найвідомішими зразками фрескового і мозаїчного мистецтва є розписи й панно в головному храмі Давньоруської держави, – Софійському соборі Києва. Мозаїки Софії Київської налічують 177 колірних відтінків. На жаль, імен художників, які досконало володіли цією розмаїтою палітрою, історія не зберегла.
  Вибір сюжетів і розміщення зображень підпорядковані чіткому задуму – звеличенню Київської держави. У зображеннях тісно переплелися світська і релігійна тематики.
   Величне зображення Оранти – монументальної фігури Богоматері, яка молиться, виконане в техніці мозаїки, тобто набране по сирій штукатурці зі смальти (дрібних кубиків склоподібної маси). Сяюче золотаве тло посилює яскраві, насичені кольори зображення (синій, червоний).
    Домашнє завдання: Ваше завдання створити  композицію на тему: "Райський сад" , "Ковчег Ноя."



Дата:29.04.2020. Образотворче мистецтво
5 клас . Тема уроку: Як стилізувати природні форми.

Як стилізувати природні форми



Розглядаючи орнамент чи декоративне панно, ми помічаємо, що природна форма силою уяви перевтілюється за допомогою умовних форм, ліній, плям у щось зовсім нове. Ми вгадуємо, що перед нами рослина або тварина, але не така, як на фото.

Існуюча форма спрощується до гранично узагальненої, геометричної форми. Це дає змогу багато разів повторювати мотив орнаменту без зайвих зусиль і спеціальних приладів. Те, що було втрачено природною формою при спрощенні та узагальненні, призвело до площинності зображення і дає змогу використовувати її як художній орнаментальний засіб: ритмічно повторювати, розвертати, відтворювати в різних масштабах.

Як природні форми перевтілюються в орнаментальні мотиви? Спочатку виконують зарисовку з натури, максимально точно відтворюючи подібність і подробиці (етап «фотографування»). Далі -перевтілення - перехід від зарисовки до умовної форми. Треба ніби спростити, розкласти зображення на прості геометричні форми.

Панно - картина або барельєф, що заповнюють частину стіни, стелі; зараз так іноді називають і просто декоративну картину.
Домашнє завдання: Намалювати стилідований малюнок  на тему "Квіти"




Дата 04.05.2020. Образотворче мистецтво 

6 клас . Тема уроку:Фреска і вітраж.

Фре́ска — живопис на вологій штукатурці, одна з технік настінного малярства, протилежна до «а секко». Фресками називають також твір, виконаний у цій техніці..
Вітра́ж — сюжетна декоративна композиція зі скла та інших матеріалів, що пропускають світло

Домашнє завдання: Намалювати  малюнок технікою Вітраж.  Малюнок на вільну тему.



Дата 06.05.2020. Образотворче мистецтво 

5 клас . Народні промисли.

Народні художні промисли, народні ремесла — різноманітні культурні техніки виготовленням сувенірних або господарських виробів із звичайних підручних матеріалів з використанням нескладних побутових інструментів. Розглянема декілька видів народних промислів. 








Гончарство — один із найдавніших видів народного ремесла Уже трипільські гончарні вироби свідчать про тонкий естетичний смак давніх гончарів, їхню високу майстерність. Гончарство несе в собі цінну інформацію про етнографічні особливості побуту найдавніших племен і народів, які заселяли нашу землю в минулому. Зникли давні міста, зітліли вироби з полотна, шкіри, вкрилися іржею вироби з металу, зате горщик, відкопаний археологами, промовляє до нас від імені безіменного гончаря, який жив тисячі років тому Маючи відомості про геомагнітне поле Землі, вчені визначають вік гончарних виробів з точністю до 25 років (обпалений на вогні горщик, намагнітившись, залишається таким впродовж багатьох століть).
Кераміка (гр.keramos— глина) за часів Середньовіччя зазнала технологічних нововведень: застосування можного гончарного круга, підполивних розписів, виробництво кахлі в тощо. В XVII ст. в Україні поширився один із різновидів кераміки — майоліка, яка набула широкого застосування у багатьох містах України, хоча осередки її виготовлення були лише в Києві, Ніжині. Ічні, а пізніше — в Онішні й Косові. Майолікові вироби з кольорової глини, вкриті поливою іі розписані в народному стилі, й нині прикрашають житла сучасних українців. Популярна сьогодні і і керамічна пластика: іграшка та скульптура.
Серед керамічних виробів побутують миски, полумиски, глечики, горнята, макітри, куманці, кухлі, дзбанки, барила. Традиції гончарного виробництва і і художнього оздоблення у різних регіонах мають свої різноманітності. Серед виробів керамічної пластики - баранці, леви, коні, олені, птахи, дитячі свистунці, сюжетні набори скульптурок.
Для українських гончарних виробів характерна традиційність, пластична виразність, народна декоративність і простота, яка надає самобутньому мистецтву національного колориту. Нині керамічні промисли існують у Вінниці, Коломиї, Косові, Мукачеві, Одесі, Опішні, Ужгороді, Черкасах та інших містах і селах України. Близько тридцяти об'єднань, художніх комбінатів, фабрик та заводів виробляють кераміку в традиційному для народного мистецтва стилі.
До промислів відносятьі килимарство,  ювелірні вироби, і ковальство....тощо.

Домашнє завдання - намалювати керамічні чи гончарні  вироби: миски, полумиски, глечики, горнята, макітри, куманці, кухлі.


Дата:13.03.2020. Образотворче мистецтво
7 клас . Тема уроку: Дизайн інтер`єру.

Хата — житловий простір людини, місце родинних обрядів, символ добробуту.
Стародавня назва хати сягає тисячолітніх глибин. Як увесь світ поділяється на три частини:
земну, підземну і небесну сфери, так і хата відображає ці сфери буття: стеля — небесний
духовний світ; стіни, вікна, двері — символи земного життя й спілкування з іншими людьми;
нижній ярус — підлога, підпіччя і лави, поріг уявлялися як межа земного й підземного світів.
Недаремно кажуть: "Моя хата небом крита, землею підбита, вітром загороджена".
Оздоблення хати як зовні, так і всередині мало не тільки естетичне значення, але й
виконувало певні інформативні та магічні функції. Наприклад, обведення побіленої хати
кольоровою фарбою внизу має ті ж властивості, що й замкнене коло — оберігати від злих
духів та різних напастей всю родину. Крім того, інтер'єр української хати постійно
змінювався відповідно до днів тижня та великих свят. Якщо в будні долівка( підлога) була
незастеленою, то в неділю кожна господиня застеляла долівку тканими ряднинами,
доріжками. Стіл у неділю застеляли святковою вишитою чи з тканим візерунком скатеркою,
на стіл клали хліб, сіль, ставили квіти. Святково вбирали також ліжка: накривали
красивішими покривалами (веретами), подушки виставляли одна на одну в вишитих
наволочках. Широко використовували штучні квіти для оздоблення покуті, сволока, а також
прикрашали стіни витинанками чи іншими паперовими прикрасами, які час від часу заміняли
на новіші. Перед неділею обов'язково підбілювали, підмазували й поновлювали декор на печі
та стінах.
Кожне річне свято вимагало своїх атрибутів, прикрас, елементів інтер'єру. Так, на
Різдво виставляли Дідуха з жита, пшениці або вівса. На стіл під скатертину клали солому,
часник. На стелю підвішували різні прикраси у вигляді птахів, їжаків чи "павучків",
виготовлених із паперу, глини, яєць, колосків. На столі обов'язково лежав обрядовий хліб —
калачі.
Перед Великоднем хата обновлялася, милася, підмазувалася, білилася. Це своєрідне
очищення після зимового періоду мало значення весняного оновлення життя. Особливою
прикметою Великодніх свят були насамперед писанки та крашанки, складені на святковому
столі, де стояв також кошик з освяченими великодніми короваями. Стіни прикрашалися
новими рушниками та штучними квітами.
На Зелені свята ( Трійцю) хата прикрашалася овочами, квітами, своєрідними
рослинними оберегами у вигляді віночків, букетиків, які освячувалися і протягом року
використовувалися для лікування, обкурювання, магічних дій. Отже, кожної пори року хатнє
господарство мало свою символіку. Архітектура українського житла надзвичайно розмаїта і

має свої регіональні особливості, відмінності у плануванні та інтер'єрі.


Домашнє завдання: Намалювати інтерєр української хати


Дата 13.05.2020. Образотворче мистецтво 


5 клас .  Петриківський розпис.


Петриківський розпис

Опис

Петрикі́вський ро́зпис, або «петрикі́вка» — українське декоративно-орнаментальне народне малярство, яке сформувалося на Дніпровщині в селищі Петриківка, звідки й походить назва цього виду мистецтва. Окремі речі з візерунками в стилі петриківського розпису збереглися ще з XVIII століття.

Петрикі́вський ро́зпис, або «петрикі́вка» — українське декоративно-орнаментальне народне малярство, яке сформувалося на Дніпровщині в селищі Петриківка, звідки й походить назва цього виду мистецтва.
Окремі речі з візерунками в стилі петриківського розпису збереглися ще з XVIII століття. Однак у сучасному розумінні цей напрям сформувався наприкінці XIX століття — на початку XX століття. Походження петриківського розпису пов'язують з козацтвом і заселенням Дніпровщини вихідцями з ПолтавщиниСлобожанщини та Поділля у XVIII столітті та в першій половині XIX століття. Проте невідомо, де й коли са́ме розвинулися традиції, що лягли в основу цього напряму малярства.
Петриківський розпис — не лише народне мистецтво, що зберігає традиції оздоблення українського житла, але й сучасний живопис, який розвивається та набуває нових рис.
5 грудня 2013 року петриківський розпис було включено до Репрезентативного списку нематеріальної культурної спадщини людства ЮНЕСКО.

https://www.youtube.com/watch?v=m9ZvZK-hJmY. Можна зайти на ссилку і подивитися поетапне виконання. 

293 Best petrikivsky петриківський розпис images in 2020 | Народне ...

Домашнє завдання : спробувати намалювати мазки Петриківського розпису. Використовуючи одразу два кольори.  За допомогою мазків утворити квітку.

Дата:15.05.2020. та 22.15.2020. Образотворче мистецтво
7 клас . Тема уроку: Крана Фестивалів (Тема на два уроки)

Фестиваль (франц. festival – свято, від латів.(латинський) festivus – веселий,
святковий), масове свято, що включає показ досягнень в області музики, театру, кіно,
естради. Спочатку виникли музичні фестивалі (Великобританія, поч. 18 ст); у 20 ст набули

поширення міжнародні фестивалі.

Однією з головних ознак сучасного культурного простору України є надзвичайно
швидке поширення фестивального руху, що, починаючи з 1990-років, охопив практично всі
міста та навіть села. Фестивалі як форма існування музичного мистецтва (альтернативна до
сезонних концертів) утворили свого роду календар новітніх українських свят.
Інтерактивний метод «Мікрофон»
- Назвіть відомі вам фестивалі?
( « Таврійські ігри», « Червона рута», « Музик-фест», фольклорні фестивалі,
етнофестивалі майстрів декоративно-прикладного мистецтва …)
Виготовлення нагород бере свій початок ще від древніх римлян. У наш час вони
багато в чому вдосконалилися і тепер поняття « нагорода» - це який –небудь предмет, який

видається в честь перемоги, заохочення чи досягнення. Застосовують призи, кубки…Розроблення макету головної нагороди фестивалю кубку (ліплення).
Робота відбувається в групах:
- музичні фестивалі;
- кінофестивалі;
- артфестивалі;
- етнофестивалі майстрів декоративно-прикладного мистецтва.
Індивідуальне консультування та стимулювання творчої ініціативи школярів.
Домашнє завдання. Розробити макет кубку для нагородження. Фестиваль на ваш вибір.

Дата:18.05.2020.  Образотворче мистецтво
6 клас . Тема уроку: Батальний жанр.

Опис

Бата́льний жанр — жанр образотворчого мистецтва, що відображає військові дії, походи і життя армії, та пов'язані з цим події.

БАТА́ЛЬНИЙ ЖАНР (від франц. bataille – битва) – вид образотворчого мистецтва (переважно малярства, меншою мірою різьби й графіки), що відображає воєнні події й життя армії (військові походи, будні обозу). Б. ж. може розглядатися як особл. розділ істор. жанру. Художника, який спеціалізується з цієї тематики, називають баталістом. Зображення битв зʼявляються вже в мист-ві Стародав. Єгипту, Ассирії, Греції та Риму. У поступовому розвитку цього жанру окреслюються завдання: прославляння перемог володарів і його звеличення, які набувають алегорич. й символічного змісту..
Домашнє завдання. Намалювати воєнну подію.


Дата:25.05.2020.  Образотворче мистецтво
6 клас . Тема уроку:Битва на морі

Зображення морських битв також належить до батального жанру і має свої особливості. Створення таких картин вимагає від художника не тільки глибоких знань про кораблі різних часів і вміння їх малювати, а й зображати море, небо, скелі в різний проміжок доби Й пори року. Адже деякі історичні битви на морі були довготривалими та відбувалися навіть вночі.
Домашнє завдання: намалювати битву на морі.



Дата:20..05.2020.  Образотворче мистецтво
5 клас . Тема уроку. Мистецтво навколо нас
Увесь світ навколо нас створений руками митців — художників та майстрів декоративно-прикладного (декоративно-ужиткового) мистецтва, архітекторів, композиторів та музикантів, поетів та письменників. Неможливо уявити, як би ми жили без усього цього. Упродовж навчального року ви знайомилися з мистецтвом, яке оточує вас у повсякденному житті. Але ви навряд чи замислювалися над тим, як взаємодіють усі ці види мистецтва між собою. 

 Ми мешкаємо у будинках, які для нас розробили та спланували архітектори. Меблі, шпалери, штори та ін. — створені руками дизайнерів. Багато речей, що нас оточують, з любов'ю зроблені для нас майстрами декоративно-прикладного (декоративно-ужиткового) мистецтва.
А якщо вийти на вулицю... Чи замислювалися ви над тим, що навіть на вулиці нас оточує творча робота різних митців? Майдани, прикрашені пам'ятниками, чи парки, сквери зі скульптурами — це спільна робота архітекторів та скульпторів; транспорт на вулицях наших міст та селищ — робота дизайнерів та інженерів; мозаїки, вітражі, розписи на стінах будівель — робота художників. Ми вже говорили і про роботу графіків, які прикрашають наші книги, журнали, газети, працюють над розробкою фірмових стилів для різних компаній та ін.
Завітаймо до театру. Одним із прикладів взаємопроникнення різних видів мистецтв (спільної роботи митців різних видів мистецтв над реалізацією однієї ідеї) є театр. Театр — мистецтво колективне. Чи відомо вам, скільки митців створюють одну виставу? Адже спектакль створюють не тільки актори та режисери!
Театральне мистецтво є синтетичним за своєю природою. Воно містить практично всі інші мистецтва: літературу, музику, хореографію, образотворче мистецтво та ін., а також використовує численні досягнення найрізноманітніших наук й галузей техніки. Так, наприклад, наукові розробки психології є основою акторської й режисерської творчості. Вистава — твір, для якого є характерною художня єдність, гармонія всіх елементів. її створюють під керівництвом режисера й відповідно до драматургічного задуму спільними зусиллями акторів, художника-сценографа, композитора, хореографа й решти працівників театру (освітлювачів, костюмерів, гримерів та ін.). Музичний супровід до спектаклю пише композитор. Жодна вистава не обходиться без декорацій та костюмів, створених управними руками художників.

До синтетичних видів мистецтва також належать кінематограф і циркове мистецтво.


Домашнє завдання:
 Створити декоративне панно «Клоун»



Дата:27..05.2020.  Образотворче мистецтво
5 клас . Тема уроку. Ляльковий театр

ЛЯЛЬО́К ТЕА́ТР – вид театру, визначальною осо­бливістю якого є гра акторів через посередництво (пряме чи опосередковане) театральної ляльки. Театр. лялькою може бути будь-який матеріал. об’єкт, що набуває якостей суб’єкта театр. видовища. Здебільшого актори, які керують ляльками, сховані або замасковані від глядача; їх називають лялькарями. Проте існують і такі форми Л. т., коли глядачі здатні побачити, як відбувається процес керування ляльками. Загалом за конструк­ціями ляльок і засобами ляльководіння Л. т. поділяють на театр горішніх ляльок (вистава з ляльками відбувається над ширмою, що закриває акторів-лялькарів), театр нижніх ляльок, або театр маріонеток (ляльки рухаються за допомогою ниток або дроту, при цьому актори, що ними керують, розміщені над ними), театр тіней (театр. ляльками є пласкі силуети, якими керують на тонких паличках позаду спец. екрану, через який вони проглядають у вигляді тіней), синтетич. Л. т. (поєднання різних видів Л. т., а також ляльк. і неляльк. театрів, коли персонажами вистави є актор і лялька). Класифікацію Л. т. доповнюють нац. різновиди – укр. вертеп, білорус. батлейка, польс. шопка, грец. карагіозіс, япон. бунраку, індонезій. ваянг, в’єт­нам. театр ляльок на воді тощо. Гра ляльок відбувається під голос. супровід. Озвучують ляльок переважно лялькарі, хоча інколи цю роль виконує окремий учасник вистави – оповідач.



Домашнє завдання: Намалювати театральну ляльку. На ваш вибір.






















Комментарии

Популярные сообщения из этого блога