Мистецтво



11.11.2020. Мистецтво 9 клас 
Тема уроку:Живопис та скульптура періоду модерну, модернізму та постмодернізму.
Домашнє завдання: Підручник сторінка 78-96. Виписати головні поняття та визначення в зошити. Знати які художники та скульптори працювали в той період  часу. Реферати та презентації до теми.

11.11.2020. Мистецтво 8 клас 
Тема уроку: Музичне мистецтво, музика в храмі.
Домашнє завдання: Прочитати сторінки в підручнику 38-40. Виписати в зошити визначення. Пройти тести на сторінці 40-41.


4.11.20.Мистецтво 9 клас
Тема: Різновиди архітектурного модерну, модернізму, постмодернізму.
Домашнє завдання: Сторінки підручника 73-78


4.11.20. Мистецтво 8 клас
Тема:Скульптура та живопис Візантії
Домашнє завдання: Сторінки підруцчника 34-38 . Реферати до теми.


07.10.2020. Мистецтво 9 клас 
Тема: Різновиди модернізму. Архітектура модерну, модернізму та постмодернізму. 
Домашнє завдання: Підручник сторінка 63-73 Реферати до теми уроку

07.10.2020. Мистецтво 8 клас 
Тема: Візантійський стиль. Велич та краса Візантії. Архітектура Візанті.
Домашнє завдання: Підручник 30-33. Реферати до теми.

30.09.2020. Мистецтво 9 клас 
Тема:Перевірка та контроль знать
Домашнє завдання : Виконати тести на сторінці 56-62.
 
30.09.2020 Мистецтво 8 клас 
Тема: Вітчизняні архітектурні памятки стародавніх епох.
Домашнє завдання: Підручник сторінка 22-28 Реферати до теми.





Дата :13.03.2020.
9 клас.
Тема уроку:  Театр - музей Сальвадора Далі.
Теа́тр-музе́й Сальвадо́ра Далі́ — музей, створений Сальвадором Далі , розташований у Фігерасі. Тут розміщено найбільше зібрання картин цього відомого  художникаТеатр-музей Сальвадора Далі можна розглядати як два виставкових комплекси, які чітко відрізняються один від одного. Перший створений на основі старого муніципального театру, який було збудовано архітектором  Рока-і-Брюсом та який згорів 19 лютого 1939  року. Будівлю було перетворено в Театр-музей відповідно до задуму та проекту самого Далі. Він є єдиним художнім витвором, кожна деталь якого — невід'ємна частина цілого. Ця авторська робота зберегла свій первинний вигляд. Другий комплекс утворений залами, приєднаними до будівлі муніципального театру в ході різних реконструкцій та розширень: тут і підземна каплиця, і зали Вежі Галатеї, що колись була частиною середньовічних стін міста, придбані у1981  році. У цій вежі Далі жив із жовтня 1983  року до своєї смерті 23 січня 1989  року.


Домашнє завдання: сторінка в підручнику192-196 "Театр-музей Сальвадора Далі", реферати до теми.


Дата :18.03.2020.
8 клас.
Тема уроку: Класицизм. Архітектура класицизму
.Класицизм уперше заявив про себе в італійській культурі XVIст., найбільшого розквіту досяг XVIIст. у Франції. У деяких країнах зберігав свої позиції до ХІХ ст. Зародження цього стилю ґрунтувалося на ідеї  повернення до античних архітектурних форм і ордерів, а його фундаторами стали дослідники які вважали античну культуру вершиною досконалості. Взірцем абсолютної, вічної краси.
Слово Класицизм – перекладається буквально зразковий. Суть якого почала в наслідуванні мистецтва  античності та в дотриманні системи строгих правил і відтворення дійсності.
У XVII ст. поряд зі стилем бароко, який виразив неспокій та сумнів доби, екзальтоване світосприймання нащадків ренесансу, виник ще один стиль, суголосний раціоналізмові  доби  – класицизм. Спершу він виникає у Франції на гребні піднесення французької нації, яка в другій половині віку стала наймогутнішою абсолютистською монархією Європи. Цікавою і архітектура періоду класицизму.

Домашнє завдання: ст. 120-124

 Записати в зошити  визначення "Класицизм". Підготувати реферати до тем: "Класицизм". "Архітектура класицизму".




Дата :20.03.2020.
9 клас.
Тема уроку: Музхеї України. Національний музей архітектури та побуту в селі Пироговому.

Найбільший за площею музей в Україні. Головна етнографічна «скарбниця» нашої країни. Тут, на 150 га, розкинувся Музей народної архітектури та побуту - архітектурно-ландшафтний комплекс під відкритим небом, який розповідає про всі історико-етнографічних районах України. Музей в Пирогово починається... з млинів. Вітряки та храми формують образ сільського життя, створюють відчуття справжнього занурення в колорит українського села. Тут можна відчути «душу» нашого народу. Хати, найстаріша з яких належить до 1580-х років (!), наповнені зразками предметів побуту, одягом, іконами... І все це - на тлі «парку ремесел», де сучасні умільці за старими традиціями відроджують традиційні народні промисли, вкладаючи в ці історичні декорації живий дух працьовитого і веселого українського народу. У музеї представлені головні етнографічні зони України (їх шість): Полісся, Наддніпрянщина, Слобожанщина, Карпати, Поділля і Таврія. Пирогово - це величезна жива казка, де змішалися українські хати, широкі поля, тінисті стежки, млини, язичницькі кам'яні ідоли і чорні від часу православні церкви. Чудовий куточок для відпочинку на мальовничій околиці Києва.

Домашнє завдання:  Читати в підручнику про музей сторінка 197-201, підготувати реферати до даної теми уроку.







Дата :25.03.2020.
8 клас.
Тема уроку: Скульптура та живопис класицизму.
На вулицях і площах міст встановлювали пам’ятники. Наприклад, пам’ятник Арману де Ришельє в Одесі створив видатний скульптор Іван Мартос. Творам митця властиві довершеність пропорцій, урівноваженість композицій, гармонійність і благородство.
Гармонійно вписується у дніпровський ландшафт пам’ятник князю Володимиру в Києві На творчість митців Львова значною мірою впливала віденська художня школа, у якій поєднувалися риси бароко та класицизму.Майстром меморіальної скульптури Гартманом Вітвером створено численні скульптури з образом зажуреної жінки в античному хітоні — алегорія скорботи. Вітверу належать чотири фонтани на площі Ринок у Львові з постатями Нептуна, Діани, Амфітрити й Адоніса.Окрім круглої скульптури, майстри застосовували горельєф і барельєф.Художники, які творили в класичному стилі, широко використовували теми, образи і мотиви античного і ренесансного мистецтва. «Французьким Рафаелем» назвали нащадки класика живопису Ніколи Пуссена. Він захоплювався природою, її величчю і гармонією, тому провідним жанром у його творчості став краєвид. Картини митця поетичні, витончені за колоритом.
Домашнє завдання : сторінка  125-134. Підготувати реферати та презентації до теми.


Дата :27.03.2020.
9 клас.
Тема уроку: Переяслав-Хмельницький музей народного побуту та архітектури.
Музей народної архітектури та побуту Середньої Наддніпря́нщини — музей просто неба, розташований в околицях Переяслава. Входить до складу Національного історико-етнографічного заповідника «Переяслав».
Справжньою перлиною Преяслава є музейний комплекс народної архітектури та побуту Середньої Наддніпрянщини, який почав створюватися у 1964 році. На території близько 30 гектарів розташовано 300 об`єктів, з них – 122 пам`ятки народної архітектури ХVІІ-ХІХ ст., в тому числі 20 дворів з хатами та господарськими будівлями, 23 різноманітні установки та майстерні, більше 20 тис. творів народного мистецтва, знарядь праці, речей побуту, зібраних в лісостеповій зоні України. Чудовою прикрасою музею є два рукотворні ставки, дендропарк з десятками тисяч дерев та кущів, дбайливо доглянуті двори та городи.

Домашнє завдання: підготувати розповіді, реферати, презентації про музейний комплекс народної архітектури та побуту Середньої Наддніпрянщини.





Дата : 01.04.2020.
8 клас.
Тема уроку: Музичне мистецтво та театр класицизму.


Творчість віденських композиторів (Гайдна, Моцарта і Бетховена) характерна раціоналізмом у конструюванні форми, лапідарністю і виразністю тем, спів розмірністю елементів музичної стркутури у поєднанні із щедрим мелодичним багатством, винахідливістю і драматичним пафосом. Стилю віденських класиків притаманні ясність побудови твору і кожної його частини. Виразність і завершеність кожної теми, образність кожного мотиву, багатство інструментальної палітри. Подібно до архітектури часів класицизму музична пропорційність і симетричність виявдяють себе у точних або варійованих повторах теми, в чітко визначених цезурах, в кадансах] – зупинках, які подібно до глибоких поклонів в танці. Майже всі великі інструментальні твори Гайдна і Моцарта являють собою сонатно-симфонічні цикли. У їх симфоніях, сонатах, концертах і квартетах, що були витримані в традиційних, історично складених формах, зажди визначальним началом був зміст. Форма була досить гнучкою, а тематичний матеріал відзначався ясністю і рель’єфністю образів. Музика віденських класиків в основному ґрунтується на гомофонно-гармонічному мисленні. Однак цей гомофонно-гармонічний склад поєднується з поліфонічним розвитком. Гармонічна мова віденських класиків ґрунтується на принципі функціональності. Гармонічні функції тоніки, субдомінанти і домінанти в межає мажорного і мінорного ладу – ось коло гармонічних засобів, що широко використовувалися Гайдном і Моцартом. У сфері форми для віденського класичного стилю характерна періодичність і симетричність мелодичних і ритмічних стрктур, що являла собою восьми- і 16-тактові побудови (періоди, речення), що завершувалися кадансами.
Мистецтво віденських класиків внесло до світової музичної культури могутній реалістичний і демократичний струмінь, що ґрунтується на багатствах народної творчості, і тому воно зберегло для нас всю свою цінність і художню значимість.
Виникають ярмаркові та бульварні театри. Жанр театру - пантоміма, фарс, міщанські драми, сатиричні комедії.

Домашнє завдання: Сторінки в підручнику 134-139. Прослухати композиції Моцарта, Бетховена,  Глюка.  В зошитах дайте відповіді на запитання за матеріалом підручника. Сторінка 139-140.




Дата : 03.04.2020.
9 клас.
Тема уроку: Музей писанкового розпису.



            

Для нас, українців, писанка – не тільки символ життя, добра, надії, це ще й магічний оберіг нації, її філософії та культури, езотеричний зміст якої нині важко осягнути. витоками писанкарство сягає сивої давнини та відбиває уявлення наших предків про навколишній світ. Таємниця яйця – зародка життя, як і таємниця світового дерева, тисячоліттями викликала найрізноманітніші асоціації, була одним з найбільших див для людей в усі часи.
Це давнє і вічно молоде мистецтво увібрало в себе художню вивершеність, багатство сюжетних композицій, неповторність кольорових гам.

Серед найважливіших і найстарших писанкових символів було Сонце – джерело життя, оновлення та надії. Кожен регіон України має своє характерне поєднання барв і композицій, укладених віками у певну систему інформаційних кодів, які сьогодні читаємо як орнамент, зачаровуючись його багатством та неповторністю, трактуючи писанку твором мистецтва. Проте історичний та моральний аспекти цього прадавнього символу людства залишаються на сьогодні маловивченими.
У наш час розвиток писанкарства відбувається за рахунок урізноманітнення власних манер творців. Їхня фантазія видозмінює мотиви і форми, відшліфовуючи до ювелірності техніку писанкового письма. І на просторі мистецьких фантазій залишається осторонь те чисте і глибокозмістовне джерело, з якого народилась писанка.
Поверненню до духовних витоків, їх мудрості і сили слугує єдиний у світі Музей писанки, у якому зібрані зразки писанкових розписів з різних реґіонів України: Гуцульщини, Покуття, Буковини, Лемківщини, Бойківщини, Опілля, Поділля, Полісся, Подніпров’я, Слобожанщини та Причорномор’я. Окремий розділ у музейній експозиції займає писанка, створена українцями, що проживають на різних континентах світу.
Оскільки у традиціях культур багатьох народів світу яйце також вважалося найдавнішим символом життя, його прикрашали та використовували у найрізноманітніших обрядах, тому окреме місце в музейній експозиції посіли писанки та декоративні яйця з Білорусі, Польщі, Чехії, Словаччини, Румунії, Франції, Данії, Китаю, Індії, Аргентини, Канади, США, Ізраїлю, Шрі-Ланки, Пакистану та Єгипту.
Мова їх орнаментів – це мова добра, оберегу та миру. Прислухаймось до неї, поєднаймо свої руки і серця у символічному колі, в центрі якого найпрекрасніша писанка Всесвіту – Земля.




Домашнє завдання: Сторінка 202-206 в підручнику. Підготувати розповіді про писанку. Це можуть бути легенди, вірші, казки...тощо



Дата :15.04.2020.
8 клас.
Тема уроку:  Романтизм. Архітектура романтизму.


Романтизм — ідейний рух у літературі й мистецтві, що виник наприкінці 18 століття у Німеччині, Великій Британії та Франції.
Згодом поширився в Російській імперії, Польщі й Австрії, а з середини 19 століття охопив інші країни Європи,
Північної та Південної Америки.
Характерними ознаками романтизму є відмова від суворої нормативності в художній творчості, заперечення раціоналізму, що панував у лобу Просвітництва, акцент на почуттях та внутрішніх переживаннях людини; увага до особистості, її індивідуальних рис; неприйняття буденності й звеличення «життя духу», наявність провідних мотивів самостійності, світової скорботи (національної туги) та романтичного бунту, нескореності; історизм творів і захоплення фольклором.
Філософську базу романтизму заклав німецький філософ Фрідріх Шелліиг. Романтизм призвів до вироблення романтичного світогляду та романтичного стилю і виникнення нових літературних жанрів — балади, ліричної пісні, романсової лірики, історичних романів і драм.
Романтизм вплинув на: історичний живопис, портрет, гравюру, архітектуру, музику і літературу

АРХІТЕКТУРА
В архітектурі романтизм не виробив единого стилю, а представляв собою сукупність «романтичних» рис і появу нових напрямів архітектури: в Британії — це неоготика, в інших країнах — романтичний історизм, псогрецький, неовізантійський та інші стилі.
Неоготика, або псевдоготика — напрям в архітектурі, який спо-лз'час елементи готики з виразними композиціями, що йдуть від класицизму. Виник він на новому етапі розвитку архітеїгсури кіпця XVIII — середини XIX ст. і е складовою частиною так званих історичних стилів.

Домашнє завдання: сторінка в підручнику 141-144. Виписати в зошити основні поняття. Реферати до теми. Презентації.


Дата :17.04.2020.
9 клас.
Тема уроку: Петриківський музей етнографії , побуту та народно- прикладного мистецтва.

Музей етнографії, побуту і народно-прикладного мистецтва створений при Петриківському центрі народного мистецтва. Петриківський розпис став відомим ще в ХІХ ст. та був поставлений на конвеєрне виробництво за часів Радянського Союзу. Центр Петриківського мистецтва виник в 1990-х роках як спілка народних майстрів, зараз таких умільців у ній 45. Музей створений на базі фабрики декоративно-прикладного мистецтва «Дружба», яка існувала з 1984 року. В музеї діє виставковий зал, проводяться екскурсії та майстер-класи. В експозиції музею зібрані роботи, виконані в техніці петриківського розпису, прикраси та предмети побуту. Фонди музею налічують 2 500 експонатів, серед них найцінніші твори майстрів Федора Панка, Андрія Пікуша, Наталки Рибак.Тут відтворено найкраще що було в розписі за весь час його існування. Більша частина експозиції присвячена саме тому періоду коли петриківка була в розквіті. Представлено зразки розпису Соколенка, родини Панків, Самарської, Глущенка, Нагай, Горбулі, Масюкевич, Пікушів, та інших відомих петриківчан, що творили свої шедеври на фабриці. Загалом експозиція складається з підлакових виробів (тарілі, шкатулки, ложки, кухонні набори, та інші вироби з дерева, що покриті лаком), які випускала в той період фабрика народних промислів «Дружба», та представлено невелику кількість полотен з петриківським розписом, бо як відомо, за часів фабрики, полотна не були такі актуальні як підлакові речі. Найголовніший експонат музею — каталог майстрині Ганни Самарської. Народний художник України, заслужений майстер народної творчості, Ганна Миколаївна показала унікальність своїх робіт в цій збірці. Розмаїття квітів, листочків, ягід. Такого не знайти ніде.


Домашнє завдання : Сторінки в підручнику 206-210. Реферати до теми. 
Презентації. 



Дата :22.04.2020.
8 клас.
Тема уроку:  Скульптура , живопис та графіка романтизму


Представницька школа романтичного мистецтва склалася у Франції. Живописці Т. Жерико, Э. Делакруа знову відкрили вільну динамічну композицію і яскравий насичений колорит. Вони писали людей героїчних у моменти напруги їхньої духовної і фізичної сил, коли вони протистояли природним чи соціальним стихіям. У творчості романтиків у відомій мері ще збереглися стильові основи класицизму, але при цьому одержала велику волю індивідуальна манера художника.
Романтизм мав свої відмінні риси і різноманітні форми в мистецтві Німеччини, Австрії, Англії й інших країн. Наприклад, у творчості англійців У. Блейка й У. Тернера проявилися риси романтичної фантастики, спрямовані на пошук нових виразних рис.
Задля передачі почуттів живописці використовували соковиті фарби, яскраві мазки та спецефекти. Представники французької школи живопису об’єднували сюжети в єдиний динамічний клз'бок: А-Ж. Гро, Т. Жсріко, Е. Делаїсруа.
Німецька школа наповнювала картини меланхолічністю, чуттєвістю у розмитих фарбах: К. Фрідріх, К. Блехеи, Ф. Рунге, К. Лессінг, К. Шпіцвег.
Англійський та американський живопис вирізнялися надуманістю пейзажних сюжетів: Дж. Констебл, Р. Бонінгтон, В. Блейк, Т. Коул, В. Маупт, Ф. Черч, А. Бірштадт.
Морська тематика І. Айвазовського насичена морем, а В. Тропіпін, О. Кіпренський, В. Орловський, С. Щедрій прославилися серед ромап-тистів живописними портретами. У портреті головним стало зображення яскравих характерів, а в пейзажі — замилування могутністю природи.
В образотворчому мистецтві для романтизму було характерним розкріпачення від академічних канонів: ліризм, героїчна піднесеність, емоційність, прагнення до кульмінаційних, драматичних моментів.
Жанри живопису романтизму: історичні полотна, баталії, фантастичні картини, марина, портрет, пейзаж.
Імена титанів живопису романтизму: Ф. Г ойя, Е. Делакруа, І. Айвазовський.
Французька школа живопису романтизму — найбільш послідовна і прогресивна. її засновником став Теодор Жеріко — новатор у живописі, а визнаним главою — Ежен Делакруа. Заслуги школи: відкриття вільної динамічної композиції та яскравого насиченого колориту. Вони зображали героїчних людей, які протистояли природним чи соціальним стихіям.

Домашнє завдання:  сторінка 144-153. Підготувати реферати до теми.




Дата :24.04.2020.
9 клас.
Тема уроку: Яготинська картинна галерея.
Картинна галерея розташована в історичному будинку, колишньому палаці Розумовських-Рєпніних, який є пам”яткою провінційного зодчества кінця ХVІІІ – початку ХІХ століть. Будівля добре збереглася до наших днів. З 1820 року увесь маєток перейшов у власність князя М.Г.Рєпніна – рідного брата декабриста С.Г.Волконського. Олексій Кирилович подарував його своїй доньці Варварі, що була заміжжю за Рєпніним.

Яготинська Картинна галерея відкрита в 1983 році, - одна з найкращих районних картинних галерей України. Приваблюють відвідувачів мальовнича краса парку, голубого озера Великий Супій, експозиція галереї, і славне історичне минуле краю, де майже три місяці жив і працював Тарас Шевченко, де милувалися розкішшю паркового ансамблю Микола Гоголь, Михайло Глінка, Євген Гребінка, Василь Штернберг та інші видатні люди.

В експозиції Картинної галереї широко представлені твори українського мистецтва – зразки живопису, скульптури, графіки, декоративного мистецтва, зокрема глибоко висвітлена творчість художників Яготинщини. В роботах живописців висвітлюється історія краю, оспівується духовна краса людини, з любов'ю написані чудові краєвиди.

Окрасою експозиції є твори народної художниці України Катерини Білокур. Неосвічена жінка-селянка самотужки оволоділа висотами малярського мистецтва і по праву вважається славою та гордістю української художньої культури. В її глибоко-поетичних картинах струменіє любов до рідного краю і щире захоплення його неповторною красою. В Картинній галереї представлене найбільш повне зібрання творів Катерини Білокур (більше 70) – живопис, акварель, графіка, ескізи, начерки, етюди, ранні та незавершені твори.

Серед десятків тисяч відвідувачів, які захоплювались перлиною нашого міста, було багато видатних людей. Неодноразово Картинну галерею відвідував відомий український письменник О.Гончар. Ось слова з його останнього запису в ”Книзі відгуків”: ”Ще раз дивились твори Катерини Білокур і ще раз переконались, що тут, у Яготині, промовляє до людей поетична душа України, її мистецький Геній… Дякуємо зберігачам музею, людям, достойним Богданівської чарівниці”.

Домашня робота: сторінка 211-212. Реферати до теми



Дата :29.04.2020.
8 клас.
Тема уроку :Музичне мистецтво романтизму
Романтичний ідеал передбачає культ пристрастей, устремління до піднесеного, до свободи, а романтичний герой — це особистість із сильним характером. Тому не дивно, що з-поміж видів мистецтва, якими захоплювалися романтики, музиці належала пріоритетна роль. Адже музика — голос серця, здатна передавати все розмаїття почуттів і вражень від навколишнього світу, зокрема від природи, з підвищеною емоційною виразністю, тобто саме те, що прагнули відтворити митці нового покоління. Найхарактернішою рисою романтичної музики порівняно з попередніми стилями стає програмність, а панівною сферою образності — лірика. У непрограмній музиці посилилася образна конкретність.

Домашнє завдання. Сторінка 154-157.Реферати до теми.




Дата :06.05.2020.
8 клас.
Тема уроку: Реалізм. Архітектура реалізму
Реалі́зм — стиль і напрям у літературі та мистецтві, які ставили метою правдиве відтворення дійсності в її типових рисах. Панування реалізму слідувало за добою романтизму і передувало Реалізм (від лат. — «суттєвий», «дійсний») — стиль і напрям у літературі та мистецтві, який сповідував необхідність правдивого відображення дійсності в її типових рисах. Основною для реалізму стас проблема взаємин людини і середовища, впливу соціально-історичних обставин на формування духовного світу (характеру) особистості.
Залежно від історико-копкретпого розуміння суті художньої правди та засобів її втілення у мистецтві простежуються історичні різновиди реалізму, а саме: ренесансний (ХУІ-ХУИ ст.), просвітницький (XVIII ст.), критичний (XIX ст.) і соціалістичний (XX ст.). У кожен період розвитку реалізм набуває нових рис, поглиблюючи хз'дожній аналіз духовного світу особистості та характер її відносин зі світом.
Характерні риси реалізму: раціоналізм, правдивість, історична конкретність, а відтак — художня переконливість зображення типових подій і характерів у типових обставинах, точна відповідність реальній дійсності, конфліктність (драматизація) як сюжетно-композиційний спосіб формування художньої правди, вільна побудова творів, розв’язання проблем на основі загальнолюдських цінностей.
АРХІТЕКТУРА
Реалізм в архітектурі був виразним, нескладним, без вигадливих форм і зайвих деталей, з опорою на природну красу і натуральність. Застосовувався загалом у будівлях міського призначення: заводських, фабричних, житлових. У напрямі будівництва нових типів споруд і житлових комплексів розвивається архітектура Франції, де починають використовувати нові матеріали: скло, сталь, залізо, пізніше — залізобетон.
В архітектурі того часу міцно переплелися споруди різних стилів, серед яких: неороманський, єгипетський, грецький, пеогрецький, чиказька школа, американський ренесанс. Приклади застосування декількох стилів в одній споруді зз'стрічалися досить часто.
Найбільшого поширення реалізм набув в радянській архітектурі. Видатні архітектори радянського час}', які працювали у декількох стилях: К. Алабян, В. Гельфрсйх, Г. Гольц, О. Душкін, И. Лапгбард, М. Міпкус, Л. Поляков, Л. Руднєв, П. Федоровський, І. Фомін, О. Щу-ссв та інші.

Домашнє завдання: сторінка 160-163. Реферати до теми.



Дата :08.05.2020.
9 клас.

Тема уроку:Борщівська чорна сорочка.


Борщівська вишиванка


Сьогодні борщівська вишиванка є однією з найпопулярніших. Вишивка, яка виникла в Борщівському районі, що на Тернопільщині, зазнає змін та інтерпретацій в сучасних сорчках. Все ж, не всі знають в чому унікальність такої вишивки, окрім контрасту серед інших українських вишиванок.



Особливість борщівської вишиванки, якій уже понад п'ять століть, — у чорному кольорі її вишивки, що обрали неспроста.  Виникнення такої техніки вишивання пов’язують із трагічними подіями, що колись трапились у цьому краї. За легендою у XV–XVIII століттях на Борщівський край постійно нападали турки й татари, що несли за собою смерть. Так, під час одного з набігів, у кількох селах Борщівського району на Тернопільщині були вбиті всі чоловіки. Дівчата та жінки важко переживали втрати та оплакуючи свою гірку долю заприсяглися, що носитимуть траур за загиблими упродовж кількох поколінь. Вони поклялися одягати вишиванки з чорною вишивкою на весілля та інші свята, і виконали свою обіцянку. Саме ті жінки, які вишивали такі сорочки у 20-30-х роках минулого століття, були останнім поколінням пов’язаним з цією клятвою. Після цього, для вишивання сорочок замість чорної вовни, жінки почали використовувати кольорові, яскраві нитки.


Існує ще декілька цікавих легенд, пов’язаних з борщівською вишивкою. Зокрема про те, що колись у цих краях панувала страшна хвороба, від якої потерпали лише жінки. Щоб захистити себе від недуги, вони густо вишивали сорочки чорними нитками, адже вірили, що так можна обдурити смерть.


Старовинна борщівська вишиванка високо цінується, як в Україні, так і за її межами. Це й не дивно, адже вона є унікальною: практично немає двох абсолютно однакових сорочок, що притаманні цьому краю.

Домашнє завдання - сторінка 213-218. Реферати ло теми.


Дата   : 13.05. 2020 8 клас
Тема: Скульптура реалізму.

До числа скульпторів, які працювали в стилі реалізм, відносять французьких майстрів Е. Бурделя, А. Майоля, Ш. Деспіо, котрі розпочали новий етап розвитку французької скульптури, вносили гуманістичний зміст у сурові закони пластики.

Скульптура реалізму характеризується гуманістичними,героїчними рисами, драматичністю та динамічністю, увагою до реалістичності в образах.

Еміль Антуан Бурдель.

Антуан Бурдель, повне ім'я Еміль Антуан Бурдель (фр. Emile Antoine Bourdelle; 30 жовтня 1861, Монтобан — 1 жовтня 1929, Ле-Везіне) — французький скульптор на зламі 19-20-го століть, учень Огюста Родена, послідовник його класичних традицій. Робив пастелі, ескізи для фресок, скульптурні монументи, рельєфи. Майже 20 років працював викладачем історії мистецтв.

Народився в стародавньому місті Монтобан в родині ремісника. Батько — різьбяр по дереву і майстер меблів, рідний дядя — каменяр, дід — ткач. Батька поважали в місті і доручали реставрації старожитностей. Саме він реставрував стародавні лави церкви Сен Жан і виробив для неї дві скульптури апостолів. В часи великих замов до майстерні батька кликали відомих місцевих майстрів з близької Тулузи. Тобто, атмосфера була цілком артистичною, а сина залучають до малювання та виготовлення оздоб для дерев'яних меблів.

Монтобан уславився як батьківщина письменника Леона Кладеля, поета Пувійона та художника Енгра, що був творцем надзвичайно правдивих портретів. Невельможне походження Бурделя не стало в заваді навчатися у мсьє Комба, учня Енгра і засновника музею великого портретиста в місті Монтобан. До того ж, родина Бурдель і мешкала поблизу цього музею. Першим меценатом майбутнього скульптора став поет Е. Пувійон, що надав допомогу родині і відправив юнака в Тулузу, в школу мистецтв.

Школа мистецтв в Тулузі 19-го столітття розміщалася в колишньому монастирі августинців 16 століття. Завзятий учень лякав викладачів працездатністю і пристрастю до творчості. Він серед найкращих учнів школи. І саме йому місцевий магістрат надав стипендію від міста Тулуза на навчання в Парижі.

Юнаку було важко розібратися в бурхливій і сташній дійсності Парижа 1880-х. Про неї влучно написав в щоденнику Ромен Роллан : «Треба згадати про лихоманку 1880-тих. Задушлива атмосфера французької політики, відраза до буржуазної республіки, де головував Треві, що потопав у хабарях і злочинах, меч Німеччини Бісмарка, що висів над нашою юністю…Ми почували себе на краю безодні.» Страшна атмосфера 1880-х закінчиться у 1894 році убивством президента Карно…

Не краще було і в мистецтві. Париж дивував розбурханістю мистецького життя, різнобарвністю виставок і художніх напрямків. Дискусії переходили в лайки між митцями і закінчувались образами і дуелями. Зі сцени історії сходив імпресіонізм, а кризу напрямку відчували навіть завзяті прихильники-імпресіоністи. Виникає декаданс. Академізмофіційних митців довів скульптуру Франції до справжньої кризи і чергового періоду занепаду.

Він учень Паризької Академії Мистецтв. Перебуває в столиці з 1884 року. Задушлива атмосфера академічного напрямку нічим не нагадувала Бурделю дух майстерні батька чи навчання в Школі мистецтв Тулузи. Бурдель наважився покинути академію і його позбавили тулузької стипендії. Матеріальний стан митця значно погіршився і після переїзду до нього родини з Монтобана. Рятувало право виставлятися в різних Салонах і продаж своїх робіт. Серед перших самостійних творів — портретні погруддя, скульптури "Травмоване життя ", «Помираюче кохання», «Перша перемога Ганнібала». Про нього не забули і земляки монтобанці, що мешкали в Парижі. «Першу перемогу Ганнібала» придбала меценатка маркізаде Марі і передала в музей Монтобана ще за життя скульптора.



Домашнє завдання - сторінка в підручнику 164-167. Реферати до теми



Дата :15.05.2020.
9 клас.

Тема уроку: 
Музей мікроскопічної мініатюри Миколи Сядристого.

Музей мікроскопічної мініатюри майстра Миколи Сядристого розташований на території Києво-Печерської Лаври. У колекції музею представлені роботи тільки одного автора - не дивно, талантом і умінням підкувати блоху володіють небагато людей. Особливістю творчості М. Сядристого є те, що всі свої твори він виготовляє вручну, по особисто винайденій технології для кожного виду робіт. Тільки в Музеї мініатюри в Києві можна побачити унікальні твори, які вражають талантом творця, точністю виконання і, звичайно ж, більш ніж малими розмірами. Мікромініатюри, представлені в колекції музею, розширюють усталені уявлення про межі людських можливостей. Руками Сядристого був створений самий маленький у світі діючий електромотор розміром 1/20 мм, цей прилад майже в 20 разів менше макового зернятка. Частина колекції знаходиться в музеї Андорри, частина в московському Політехнічному інституті, 15 робіт в угорському Сентендре - це відоме містечко художників. Микола Сядристий за 50 років творчості об'їздив весь світ - від Японії та Австралії до Чилі і Канади.

Серед мікромініатюр, виставлених в експозиції, практично кожна унікальна і неповторна. Наприклад, троянда у волосині. Усередині людської волосини по його довжині просвердлена порожнина і відполірована до повної прозорості. Потім, всередину вставлена гілочка троянди, товщиною 0,05 міліметра.





Домашнє завдання. Сторінки в підручнику 218-220. Реферати до теми.




Дата :20.05.2020.
8 клас.


Тема уроку: Живопис в стилі реалізм


Реалізм — мистецький рух, що полягав в якомога більш точній і об'єктивній передачі дійсності, згідно з якою завдання мистецтва полягає в відображенні всіх сторін буття, а не лише його ідеалізованого представлення. Термін введений французьким літературним критиком Ж. Шанфлері в 50-х роках XIX століття для позначення мистецтва, що протистоїть романтизму і академізму.
В художній діяльності значення реалізму як стилю є доволі суперечливим, його кордони невизначені. В більш вузькому сенсі під реалізмом розуміють позитивізм як напрямок в образотворчому мистецтві 2-ї половини XIX століття.
Одним з перших реалістів був французький художник Густав Курбе (1819-1877), який в 1855 році відкрив в Парижі свою персональну виставку «Павільйон реалізму». До нього в реалістичній манері працювали художники барбізонської школиТеодор РуссоЖан-Франсуа МіллеЖуль Бретон. У 1870-і роки реалізм розділився на два основних напрямки — натуралізм і імпресіонізм.
Першим українським живописцем-реалістом вважають Тараса Шевченка. Фактично добою реалізму в українському мистецтві стала доба передвижників, у лавах яких було чимало українців.
В сучасному живописі реалізм межує з гротеском, атигламуром. Яскравим представником такого напрямку в реалізмі є російський художник Василь Шульженко
Домашнє завдання: сторінки 168-174. Реферати.






Дата :27.05.2020.
8 клас.


Тема уроку:Музичне мистецтво реалізму
У яких музичних жанрах найкраще, на вашу думку, втілювати реалістичні образи: вокальних чи інструментальних?
Якщо романтики намагалися передати ставлення до внутрішнього світу людини в ідейно-емоційний манері, так би мовити, «голосом серця», то в реалістичному мистецтві митців цікавить сувора правда життя. Для музики — це досить складне завдання, адже їй не притаманна конкретика «зображення життя у формах самого життя».
Реалістичне відображення здійснюють через посилення інтонаційної виразності, драматизму ситуацій. Почуття простої людини зіставляють з жорсткими обставинами її оточення, отже, музика набуває загостреної соціальної спрямованості. Про реалізм в музиці, як стиль і творчий метод, правомірно говорити тоді, коли композитор конкретизує музичні образи за допомогою слова, сценічної дії, тобто використовує синтетичні жанри, зокрема оперу.
Комнозитори-реалісти внесли в музику нове коло образів.
пов’язаних як з повсякденним життям людини, так і з великими історичними подіями за участі народних мас. Реачізм — це доба введення народної пісні в музику, аче не простого цитування, а піднесення до інтонаційного узагальнення.
Деякі реалістичні властивості творів музичного мистецтва виявляються, починаючи з епохи Відродження. У багатьох композиторів XIX ст. риси реалізму і романтизму переплітаються.
Домашнє завдання. Сторінка 174-177. Пройти тести на сторінці 178-179



Дата :22.05.2020.
9 клас.
Тема уроку:Роль засобів масової інформації( ЗМІ) у поширенні мистецьких цінностей

Які канали і передачі ви дивитесь по телебаченню? Що вас цікавить в Інтернеті? Чи збігаються ваші інтереси з інтересами ваших друзів? Чому?

У сучасному світі все більше людей сприймають культурні цінності не безпосередньо, а через засоби масової інформації — радіо, телебачення, пресу, Інтернет. ЗМІ заповнюють інформаційний простір, у якому живе людина, впливають на формування суспільної думки, на становлення світогляду багатьох людей. Для вільної орієнтації в інформаційному потоці людина повинна мати інформаційну культуру.
Масова культура — це не тільки твори «масового мистецтва», але й своєрідний спосіб життя, певні ідеали і цінності, формування у глядача, слухача, читача споживчої свідомості. Поступово виникає новий тип людини. Така особистість досить легко піддається зовнішньому впливу, тому що їй притаманне некритичне сприйняття продуктів масового виробництва. Ця культура має здатність маніпулювати психікою людини. Зростає вплив засобів масової інформації на світосприйняття особистості, її уявлення про оточуючу реальність, визначення людиною свого місця у світі.

Важливе значення ЗМІ полягає і в тому, що вони здатні об’єднати великі маси людей. Так, останню олімпіаду дивилось понад три з половиною мільярди людей на планеті. Це означає, що більше половини населення Землі долучилось до грандіозного свята спорту.

Домашнє завдання. Сторінка 220-223.  Пройти тести та записати в зошити сторінка 232-234.




Комментарии

Популярные сообщения из этого блога